РОЗВИТОК ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В КАЛІФОРНІЇ (СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ АМЕРИКИ)
DOI:
https://doi.org/10.32782/sports-education/2025-2-3Ключові слова:
фізичне виховання, Сполучені Штати Америки, Каліфорнія, історія розвитку, законодавство, стандарти змістуАнотація
Вступ. У статті обґрунтовується еволюція фізичного виховання в США, підкреслюється його важливість для всебічного розвитку молоді. Особливу увагу приділено історичному шляху становлення фізичного виховання, починаючи з XIX століття. Виділено провідну роль штату Каліфорнія в упровадженні прогресивних підходів і стандартів у спортивній освіті. Мета дослідження – аналіз ключових віх в історії розвитку фізичного виховання в школах Каліфорнії (Сполучені Штати Америки). Матеріал і методи. Аналіз літературних джерел, історичний аналіз, порівняльний метод, документальний аналіз. Результати. У результаті вивчення наукової літератури та матеріалів мережі інтернет прослідковано історію фізичного виховання в Сполучених Штатах Америки й Каліфорнії.Досліджено, що фізичне виховання в США має багаторічну історію, що охоплює кілька століть – від започаткованих спортивних рухів XIX ст. до сучасних освітніх ініціатив XXI ст. Проаналізовано, як формувалося й розвивалося фізичне виховання в Каліфорнії. Виділено ключові аспекти еволюція фізичного виховання в Каліфорнії: ранні ініціативи неформальних організацій у XIX ст.; інституціоналізація на початку XX ст.; стандартизація в середині XX ст.; ключова роль Каліфорнійської міжшкільної федерації (CIF); законодавче закріплення обов’язковості фізичного виховання в школах; розроблення освітніх стандартів змісту фізичного виховання; лідерство в упровадженні Title IX; розвинена структура управління освітою. Узагальнена структура шкільної системи Каліфорнії. Висновки. Еволюція фізичного виховання в Сполучених Штатах Америки є відображенням усе більшого розуміння його ключової ролі в усебічному розвитку молоді, від зародження спортивних клубів у XIX ст. до законодавчого закріплення обов’язковості й розроблення освітніх стандартів у XXI ст.Штат Каліфорнія посідає особливе місце в цьому процесі, демонструючи лідерські позиції у сфері спортивної освіти. Ключовими аспектами розвитку фізичного виховання в Каліфорнії є ранні неформальні ініціативи, інституціоналізація, стандартизація, діяльність Каліфорнійської міжшкільної федерації (CIF), законодавче забезпечення обов’язковості, розроблення змістових стандартів, лідерство в упровадженні Title IX і розвинена управлінська структура. Завдяки цим факторам Каліфорнія є одним із передових штатів у забезпеченні якісного фізичного виховання, що робить цей досвід цінним для вітчизняної практики.
Посилання
1. Barney D.C., Pleban F.T., Wilkinson C. The evolution of physical education in the United States. Journal of Physical Education and Sports Management. 2016. № 3 (1). Р. 1–7.
2. Bell N.D., Lorenzi D. Promoting second language acquisition in elementary and secondary physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance. 2004. № 75 (6). Р. 46–51. https://doi.org/10.1080/07303084.2004.10607258.
3. Burden J.W., Columna L., Hodge S.R., Martinez de la Vega P. Culturally and linguistically responsive pedagogy in physical education: Empowering English language learners. Quest. 2013. № 65 (2). Р. 169–185. https://doi.org/10.1080/00336297.2013.773531.
4. California Department of Education. Physical Education Model Content Standards for California Public Schools: Kindergarten Through Grade Twelve. CDE, Sacramento, CA, 2009.
5. California Department of Education. California Code of Regulations, Title 5, §11300: Definitions of Designated and Integrated ELD. CDE, Sacramento, CA, 2014.
6. CAST. Universal Design for Learning Guidelines, Version 2.2. 2018. http://udlguidelines.cast.org.
7. Clancy M.E., Hruska B.L. Designing language objectives for English language learners in physical education classes. Journal of Physical Education, Recreation & Dance. 2005. № 76 (4). Р. 30–35. https://doi.org/10.1080/07303084.2005.10608229.
8. Columna L. et al. Promoting independence of English language learners in physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance. 2013. № 84 (7). Р. 12–16.
9. Echevarría J., Vogt M., Short D.J. Making content comprehensible for English learners: The SIOP model. Allyn & Bacon, Boston, MA, 2000.
10. Krashen S.D. Principles and practice in second language acquisition. Pergamon Press, Oxford, UK, 1982.
11. Lumpkin A. Modern sport ethics: A reference handbook. ABC-CLIO, Santa Barbara, CA, 2008.
12. Park R.J. American physical education: A historical perspective. Quest. 1987. № 39 (1). Р. 60–76. https://doi.org/10.1080/00336297.1987.10483846.
13. SHAPE America. National standards & grade-level outcomes for K-12 physical education. SHAPE America, Reston, VA, 2014.
14. SHAPE America. Strategies to support all students in health and physical education. SHAPE America Blog. 2025. https://blog.shapeamerica.org.
15. Swain M. Three functions of output in second language learning. Cook G., Seidlhofer B. (eds.) Principle and practice in applied linguistics. Oxford University Press, 1995, Oxford, UK, 1995. Р. 125–144.
16. U.S. Department of Education & U.S. Department of Justice. Dear Colleague Letter: English Learner Students and Limited English Proficient Parents. USDOE/DOJ, Washington, DC, 2015.
17. U.S. Department of Education. Every Student Succeeds Act (ESSA). U.S. Government Printing Office, Washington, DC, 2015.
18. UNESCO. A Guide for Ensuring Inclusion and Equity in Education. UNESCO, Paris, France, 2017.
19. Vygotsky L.S. Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press, Cambridge, MA, 1978.
20. Young S., Sternod B.M. Culturally responsive pedagogy practices in physical education. Journal of Educational Research and Innovation. 2011. № 1 (1). Р. 3.
21. Zeigler E.F. History and status of American physical education and educational sport. Stipes Publishing, Champaign, IL, 2005.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.